Translate text

Bol u ledjima
Ocena korisnika: / 2
LošeNajbolje 
Napisao Administrator   

Glavni uzrok tegoba i bol u ledjima je nedostatak fizičke aktivnosti.Danas većina poslova se obavlja u sedećem položaju.Naše telo nije  "programirano" za višesatno mirovanje u sedećem položaju, a za kičmu ne postoji "ubitačniji" položaj od sedećeg.Nedostatak fizičke aktivnosti dovodi da mišići koji drže kičmeni stub, počinju da slabe.Bol u lumbalnom delu kičmenog stuba (tj.donji deo ledja) može da bude različitog porekla:

 

-Najčešći uzrok je zapaljenje, gde su zahvaćeni koreni živaca koji izlaze iz kičmenog stuba.

-Drugi faktor koji uslovljava bol u ovom predelu, može da nastane usled pritiska na korene živaca koji izlaze iz slabinskog dela kičmenog stuba,najčešći uzrok je uklještenje diska izmedju kičmenih pršljenova.Uklještenje se može javiti i prilikom naglog pokreta, kad osoba zauzme nepravilan položaj iz koga ne može da se vrati.

-Mogući uzrok bola je posledica degenerativnih promena i sitnih izraslina na pršljenovima.Stabilnost koštanog dela kičmenog stuba održava čvrsta muskulatura.

Najnepovoljniji položaj za bolove u kičmenom stubu je dugotrajno sedenje.U tom slučaju tvrdo jastuče iza lumbalnog dela kičme može biti dobar oslonac.Prema uzrocima bola koji su navedeni sledi odgovarajuće lečenje:

 

Kao trapija se preporučuje ležanje na tvrdoj ravnoj podlozi.To je najzdravije za kičmu i umanjuje bolove.Ukoliko je uzrok zapaljenjske prirode najbolje je uzimanje lekova protiv bolova (Diklofenak, Brufen) i vitaminska terapija.Tople kupke sa ekstraktom ruzmarina i lavande.Kada bolovi prestaju tada treba otići kod ortopeda-fizioterapeuta da se napravi detaljna ispitivanja pokretljivost mišića, sposobnost funkcionisanja refleksa.Posle prestanka bola sprovede se fizikalna terapija.Za bol u ledjima najbolja preventiva je masaža pri kojoj dolazi do opuštanja muskulature, poboljšava cirkulaciju i aktivno upražnjavanje fizičke aktivnosti.Od sportova se preporučuje plivanje, skijanje, gimnastika i šetnja.Fizička aktivnost i sport ne bi trebalo upražnjavati kada imate bolove u ledjima, već kada bolovi prestanu.Navedene sportove i vežbe je dovoljno raditi 2-3 puta nedeljno oko 15 minuta.

 
 

Multi-Adsense

BMI Calculator

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

bretteleben.de Google Ad Manager Modul

Pregnancy Calendar

Unesite datum poslednjeg ciklusa:
Copyright (C), 2008-2011 by VasGinekolog.rs