Bakterijska infekcija
Napisao Administrator www.bolesnodete.com

Bakterije roda salmonela predstavljaju patogene crevne bakterije.To su gram negativni bacili, bez kapsula i spora sa pokretnim flagelama, dobro rastu na svim hranljivim podlogama.

Poseduju dva somatska i jedan flagelarni antigen.Postoji više podela salmonela na osnovu kliničkog značaja, biohemijske osobine, antigene građe.Po najnovijoj klasifikaciji se dele na tri osnovne vrste:S.typhi, S.choleraesuis, S.enteritidis.Izvor zaraze su domaće životinje, ptice, zatim ljudi oboleli ili kliconoše.Osnovni put za prenošenje je alimentaran meso, jaja, mleko, mlečni proizvodi, riba.Infekcija se širi fekalno-oralnim putem.

Bakterijska infekcija se svrsta u tri grupe:

*Enterične (tifoidne) groznice izazivači su S.typhi i S.paratyohi.Trbušni tifus je nejteže oboljenje od svih.

*Septikemije sa fokalnim infekcijama (meningitis, salmonela, pneumonija, apscesi pojedinih organa).Posle oralne infekcije bakterije odmah prodiru u krv i pojedine organe i izazivaju  žarišne infekcije.

*Enterokolitisi su toksoinfekcije, najučestaliji oblik.Bolest se karakteriše simptomima od strane intestinalnog trakta a bacil ne prodire u krv.

Bakterijska infekcija se otkriva mikrobiološkim ispitivanjem.Uzročnik u hemokulturi stolici, mokraći.Za serološku dijagnostiku se koristi  Widal-ova reakcija aglutinacije.

Lečenje: bakterijska infekcija se leči antibioticima, kod sistematskih salmoneloza (enterična groznica, septikemija), dok se za lečenje enterokolitisa koristi se simptomatska terapija.

Značajna je nadoknada tečnosti i elektrolita.Dijetalni režim ishrane. Od antibiotika se koristi: Ampicilin, uglavnom Hloranfenikol, Sulfometoksazol.