Infekcije pupka
Napisao Administrator www.bolesnodete.com

Blenoreja ili vlaženje pupka je nakupljanje sukrvičnog  sekreta u udubljenjima pupčane rane. Ovaj sekret može da se zagnoji. Vlaženje pupčane rane je normalna pojava u toku zarašćivanja.Osim ako vlaženje ne traje duže, jer sprečava  normalno zarašćivanje-sušenje. Lečenje: lokalno ispiranje pupčane rane  3% hidrogenom, zatim posipati sa praškom  (pulvis) Dermatola.Ako se pupčana rana posle 3-4 dana  ne osuši se upotrebljava  pulvis Enbecin.

Granulom pupka

Nastaje na površini pupčane rane, u vidu novog granulacionog tkiva.Ako je stvaranje ovog tkiva prekomerna onda je to granulom pupka.To može biti ispupčenje u obliku male pečurke sa peteljkom veličine pasulja.Nekad granulom može da krvari.Lečenje, lokalno ispiranje pupčane rane 3% hidrogenom, zatim tuširanje lapisom-kauterizacija ambulantno sa argentum nitrikumom 1-2%.Ako je patrljak veći može se podvezati (stručno lice), sa sterilnim koncem, zatim posipati sa praškom Enbecina.

Omfalitis kataralis

Je zapaljenje pupčane rane i okolnog tkiva.Umesto da se rana sasuši  i zaraste, počinje da vlaži, javlja se crvenilo i otok okoline pupka.Iz rane izlazi sluzav sekret, kasnije se zagnoji i pokriva celu površinu rane.Beba može da dobije temperaturu, da povraća i gubi apetit. Lečenje nije jednostavno, osim lokalnog lečenja umbilikalne rane potrebno je davati još parenteralno antibiotika i eventualno simptomatsku terapiju.

Ulkus umbilici

Je grizlica pupka u stvari ranica koja se zadebljala crvena a u dnu je pokrivena gnojem.Za tačnu dijagnozu je potrebno uraditi bris iz pupka da se tačno ustanovi uzročnik, zbog ogovarajućeg lečenja.Ako je reč o običnom piogenom infekciju osim lokalnog lečenja, dodaje se još parenteralno antibiotik širokog spektra.

Flegmona pupka

Nastaje kad se zapaljivi proces, koji prethodno nije pravilno i na vreme lečen.Proširi se na okolno tkivo u dubinu,  na tom mestu izaziva otok, crvenilo, bol.Dete ima temperaturu, povraća, nema apetit, malaksalo.Da ne bi nastupilo sepsa, daju se velike doze antibiotika širokog spektra od 7-10 dana. Profilaksa: Infekcija pupka zahteva strpljivo i energično lečenje, zbog upale i da na vreme saniramo proces širenja dalje infekcije.Da bi se sprečilo ovo oboljenje potrebno je:Aseptična obrada pupka, i pravilna nega pupčane rane u sterilnim okolnostima.

www.bolesnodete.com