Mikoplazma infekcija ploda
Napisao Administrator

Mikoplazma infekcija je učestalo oboljenje, kod žena za vreme trudnoće, predstavlja rizik za majku a tako i za dete (nastanak prevremenog porodjaja).Infekcija može biti udružena sa hlamidijom, streptokokom, gonokokom.

Klinička slika:

Može biti asimptomatsko, neznatno pojačan vaginalni sekret.Najčešće se dokazuju uzročnici iz brisa vagine, brisu grlića materice i uretre.Mikoplazma infekcija se širi prema maloj karlici i oslikava puni patogeni značaj.Simptomi su nespecifični, nastane bol u donjem delu stomaka, sa pojačanom vaginalnom sekretom i bolovi prilikom polnog odnosa.može da se javi temperatura nepravilna krvarenja, smetnje prilikom mokrenja pečenje i učestalo mokrenje.

Kod žene je patogenija Mycoplasma hominis, dok kod muškaraca više problema izaziva Ureaplasma urealyticum, sa simptomima nakon infekcije pojačan sekret žute boje, ili serozna sluzava sekrecija iz uretre sa gnojnim iscedkom i crvenilom penisa.

Dijagnoza:

Se postavlja izolacijom ovih bakterija.Često rezultat stvara poteškoće jer se radi o bakterijskim vrstama koje ulaze u sastav normalne flore donjeg genitalnog trakta žene.

Lečenje:

Važno je da se leči oba partnera.Do završetka terapije nužna je seksualna apstinencija zbog reinfekcije.Lek izbora su tetraciklini i makrolidni antibiotici