Translate text

Svet medicine
Toplota
Napisao www.bolesnodete.com   
Toplota je neophodna za život, čovečje telo je samo po sebi toplo zahvljujući razne oksidacije, varenje, mišićne kontrakcije.Čovek, sisari i ptice nezavisno od podneblja i godišnje doba, održavaju svoju temperaturu drhtavice zahvaljujući mišićnim kontrakcijama, pomažu zagrevanju, znojenje troši toplotu.Čovečji organizam ima optimalan osećaj prijatnosti, udobnosti pri određenoj temperaturi. Pri tom se lakše obavlja svaki posao.Optimalna temperatura zavisi od nekih dopunskih faktora stepen vlažosti vazduha uziče na znojenje, važan element regulacije telesne temperature a u tome učestvuje miran ili uzburkan okolni vazduh, a vetar čini povišenu temperaturu podnošljivijom.Smatra se da je od 18-20 C stepeni optimalna temperatura u mirnoj atmosferi s vlagom vazduha od 40%.Kad se temperatura udaljuje od ove brojke organizam se prilagođava po cenu nekih efikasnih fizioloških reakcija. U borbi protiv toplote učestvuju dve kompenzatorne pojave i to:Sjedne strane periferna vazodilatacija koja olakšava gubitak toplote prenošenjem uz tahikardiju, hipotenziju, i povećanje srčanog rada.S druge strane pojačava znojenje.Normalno znojenje iznosi oko 1 lit dnevno.U slučaju velike toplote znojenje može dostići i oko10-12 lit. na dan.Znojenjem se izbacuju elektoliti naročito hlor.
 
Loše navike
Napisao Administrator www.bolesnodete.com   

Svaki čovek treba da analizire svoje telo.Da počne od disanja. Boravak na svežem vazduhu je svaki dan neophodan bar pola sata u prirodi.Udahnuti vazduh sa puno pluća, tu je najbolja ventilacija.Ljudi uglavnom dišu površno i nepravilno.Kada želite više energije udahnite duboko kroz nos zadržite vazduh nekoliko sekundi, zatim izdišite dok imate vazduh u plućima.Pruža opuštenost, zadovoljstvo i relaksiranje.Nepravilno disanje usporava metabolizam i posledica je umor, slaba koncentracija, zaboravnost i depresija.
Važan činilac u čovekovom životu je Sunčeva svetlost, jer deluje baktericidno podiže odbrambene snage organizma, jača imuni sistem.Sunčeva svetlost je besplatan lek koji se malo koristi.
Savremeni svet je suočen sa bolešću koja se zove "Maliluminacija" (nedostatak sunca), život ne treba provesti u senci, treba koristiti pogodnosti sjajnog, blistavog i sunčanog dana. 
Jer "zdravlje nije sve, ali bez zdravlja sve je ništa"


Pušenje ili biti zdrav


Pušači nemaju dovoljno kiseonika u krvotoku, brže zamaraju i godinama nakupe krvni otrov kao katran,nikotin, ugljen monoksid itd. i dolazi do raznih oboljenja, koja provociraju pušenje to su koronarna bolest, povišen krvni pritisak, smanjen protok krvi, poremećaj ritma srca, razna plućna oboljenja, emfizem, uporan pušački kašalj.

 
Joga za hemoroide
Napisao Administrator www.bolesnodete.com   
Problemi sa hemoroidima su danas dosta rasprostranjeni. Određene asane (telesni položaji) hata joge mogu značajno da pomognu olakšavanju simptoma. Pripremili smo za vas nekoliko asana, a većinu njih lako mogu da izvedu i oni koji nisu redovni praktikanti hata joge.
Tadasana – položaj planine ili palminog drveta (rajsko istezanje)
Stanite uspravno sa paralelnim stopalima. Raširite prste na stopalima kao što riba širi svoja peraja.
Spojite čukljeve na nožnim palcima dok se ostali delovi stopala ne dodiruju. Osetite kako vas stopala drže čvrsto priljubljene za pod, kao da su se zalepila i potpuno sjedinila sa podom. Osetite da ste stabilni.
Noge nisu savijene u kolenima, ali su čašice kolena blago izbačene. Zategnite butine. Povucite kukove ka napred da biste ispravili stav. Ramena povucite nazad i dole. Ruke slobodno padaju pored tela sa dlanovima okrenutim ka butinama.
Brada paralelna sa podom. Dah neometano teče kroz telo dok polako osvešćujete osećaj stabilnosti u položaju. Sada se nalazite u početnom položaju samasthiti i spremni ste da pređete u tadasanu:
Prepletite prste i dok udišete, podignite ruke iznad glave. Udah je lagan, ravnomeran, sa blagim uvlačenjem donjeg dela stomaka, dok se grudni koš širi i otvara. Gledajte u prepletene šake. Podignite se na prste i osećajte kao da vas nešto diže na gore. Istegnite potpuno celo telo. Sve navedene pokrete izvodite za vreme trajanja udaha. Krenite u izdah tako što još malo uvučete donji deo stomaka i lagano spustite ruke vraćajući telo u početni polozaj. Povratak u početni polozaj se izvodi za vreme trajanja izdaha. Ovim je jedan ciklus završen. Opustite se.
Ova vežba snažno stimuliše crevnu peristatiku usled istezanja glatkih mišića trbuha i creva, pa tako preventivno deluje protiv nastanka hemoroida.
Pavanmuktasana – položaj zatvorenih nogu
Lezite opušteno na leđa. Savijte desnu nogu i privucite butine blizu grudi. Prepletite prste ruku i obuhvatite koleno. Udahnite duboko i izdahnite, tako da potpuno ispraznite pluća uvlačeći blago donji deo stomaka. Zadržavajući dah, podignite glavu i gornji deo grudi u nameri da nosom dotaknete koleno.
Zatim se, uz udah, polako vratite u početni položaj na leđa. Opustite celo telo. Izvedite vežbu drugom nogom.
Apanasana – položaj koji otklanja nadutost
Ovo je naprednija varijanta prethodne vežbe. Izvodi se isto, s tim što sada savijete obe noge i obuhvatite rukama kolena. Podižete glavu i gornji deo grudi u nameri da čelom dodirnete oba kolena.
Ova vežba direktno masira stomak i veoma je moćna u otklanjanju nadutosti, opstipacije i ostalih problema probavnog trakta. Smatra se jednim od ključnih pomagala u joga terapiji.
Obrnute asane (inverzni položaji) jesu vrlo delotvorne s obzirom da oslobađaju od pritiska i slabe dotok krvi u donje delove tela. Ipak, sa njima treba biti vrlo oprezan.
 
Nedoumice oko vitamina B12
Napisao Administrator www.bolesnodete.com   
Kad pokušate da dobijete pouzdane informacije da li postoje biljni izvori vitamina B12, videćete da se mišljenja dosta razlikuju. Zvanični stav medicine je - da ne postoje. Da li to znači da se vegani (oni koji konzumiraju isključivo biljnu hranu) izlažu riziku od manjka ovog vitamina?
Pitanje vitamina B12 se za one koji konzumiraju meso uopšte ne postavlja - meso je odličan izvor ovog vitamina.
Ovo pitanje nije goruće ni za vegetarijance koji koriste mleko, mlečne proizvode i jaja, jer se ovi produkti, na listi USDA koja izvorima daje odrednice "odlični", "vrlo dobri" i "dobri", smatraju "dobrim" izvorima vitamina B12. Dakle, ako ste laktovegetarijanac, ili lakto-ovo vegetarijanac, uglavnom nemate razloga da brinete oko vitamina B 12.
Dileme počinju ako želite da se hranite isključivo veganski, odnosno, da iz ishrane isključite sve namirnice životinjskog porekla.
Mnoge pristalice veganske ishrane navode da je dokazano da su šitake gljive, tempeh, miso i alge izvori vitamina B 12. 
Ipak, preovlađujuće mišljenje u medicini je da ne postoje dovoljno dobri biljni izvori vitamina B 12. Ovo mišljenje naći ćete čak i na sajtu najstarijeg udruženja vegana, britanskog Vegan Society.
Šitake
Prema istraživanjima japanskog naučnika dr Kisakua Morija, sa Japanskog instituta za proučavanje pečurki, prevashodni hemijski konstituenti šitake gljiva su i polisaharidi, ertidanen, proteini, masne kiseline i vitamini D, B2 - i vitamin B 12.
Autori članka o šitake gljivama objavljenog u Američkom žurnalu poljoprivredne hemije takođe navode da šitake gljive sadrže i vitamin B 12. 1
Da šitake sadrže vitamin B 12, po tvrđenju iznetom u radu Chang, S.T. and Miles, P.G. 1984, naveo je i prim. dr Dušan Živić u svojoj popularnoj emisiji "Tajne hrane."
Ali, istovremeno, na sajtu Američkog ministarstva poljoprivrede, koji ima apsolutno najdetaljniju bazu podataka o sastavu svih mogućih namirnica, navodi se da šitake gljive ne sadrže vitamin B 12.
Stvar je u tome što je u medicini trenutno preovlađujuće mišljenje da vitamin B12 koji se nalazi u šitake gljivama predstavlja neaktivni oblik i da se on ne može iskoristiti u organizmu. Kada se meri aktivan oblik, sve već pomenute namirnice (šitake, tempeh, miso...), zaista sadrže supstancu veoma sličnu vitaminu B12, ali ne sadrže stvarni vitamin B 12 u njegovom aktivnom obliku (Herbert V. Vitamin B12: Plant sources, requirements, and assay. Am j clin nutr 1988;48:852-858.)
 
Trajna epilacija laserom
Napisao Administrator www.bolesnodete.coma   

Predstavlja najsavremeni način uklanjanja neželjene dlake sa određenih područja tela.
Laserski zrak biva sproveden, pigmentom, do korena (folikula) dlake i termički ga oštećuje. Ovako oštećen koren više ne može stvarati dlaku istog kvaliteta kao ranije. Svakim sledećim tretmanom ovo se oštećenje povećava, što posle 4-6 tretmana, u intervalima koje lekar odredi, dovodi do trajnog izostanka rasta dlake.
Bilo bi poželjno da se pre započinjanja tretmana pacijenti informišu o aparatu na kome se odlučuju za rad (Evidence-based review of hair removal using lasers and light sources). Naša preporuka je aleksandritni laser (GentleLase, Candela, Boston, USA).
Koliko tretmana je potrebno da bi se dlaka uklonila?
Broj tretmana zavisi od kvaliteta dlake i prebojenosti kože. Tri tretmana su poželjna, najčešće 4-6. Svakim tretmanom gubi se prosečno 20-25% dlaka. Naglašavamo da je uspešnost svakog pojedinačnog tretmana individualna.
Koliko su tretmani trajni?
Trajnost je jos uvek tema za diskusiju. Ono sto su studije pokazale jeste dugotrajnost, merena godinama. Ukoliko postoji hormonski poremećaj epilacija laserom je efikasna, ali ne kao kod osoba bez hormosnkog poremećaja. Efikasnost tretmana je individualna i kod osoba s urednim hormonskim statusom je 75-95%.
Da li je potrebna neka priprema pre tretmana?
Priprema za prvi tretman sastoji se iz ne čupanja dlake tokom 3-4 nedelje pre dolaska na tretman. Može se koristiti depil-krema, makazice ili brijač, a za sam pregled dovoljno je da se vidi samo milimetar dlake. Takođe, potrebno je da pacijenti na tretman ne dođu osunčani, odnosno, da dođu na tretman s njihovom prirodnom prebojenosti kože. Ako boravite u prirodi savetujemo da koristiti kreme sa zastitnim faktorom većim od 30 (SPF > 30, npr. Eucerin).
Kako izgleda prvi tretman?

 
<< Početak < Prethodna 1 2 3 4 Sledeća > Kraj >>

Strana 3 od 4

Multi-Adsense

BMI Calculator

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

bretteleben.de Google Ad Manager Modul

Pregnancy Calendar

Unesite datum poslednjeg ciklusa:
Copyright (C), 2008-2011 by VasGinekolog.rs