Translate text

Biljna vlakna u ishrani trudnica
Ocena korisnika: / 1
LošeNajbolje 
Napisao Prim. Dr med Jasminka Komnenović, nutricionista   

Za mnoge žene trudnoća može značiti promenu u digestiji sa nekomfornim rezultatima opstipacije i hemoroida. Mučnina u prvom trimestru ili žudnja za hranomčesto mogu dovesti do promena u nutritivnim navikama i uticati na redovnost stolice. Tokom drugog trimestra novonastali nivo progesterona može usporiti proces varenja. Tokom trećeg trimestra beba poraste najviše, a pritisak na digestivne strukture, možedovesti do hemoroida.

 

Uloga dijetnih vlakana
Da bi se pomoglo pri opstipaciji i hemoroidima tokom trudnoće treba koristiti dijetna vlakna, tečnost i upražnjavati vežbe. Rezultat su mekše stolice i lakša eliminacija. Rastvorljiva vlakna, pomažu u regulisanju nivoa šećera u krvi i njegovoj ravnoteži tokomčitave trudnoće.

Hemoroidi
Pojava hemoroida je česta tokom trudnoće, jer povećana materica izaziva pritisakna tanke vene anusa i rektuma (anorektalne vene) uz povećan volumen krvi. Hemoroidisu male, proširene (varikozne) vene, podložne upali, stvaranju malih ugrušaka(trombova) i oskudnim krvavljenjima. Postoje dva tipa hemoroida: spoljašnji i unutrašnji.

Spoljašnji se formiraju u koži na ulazu u anus. Mogu svrbeti i boleti naročito tokom pražnjenja creva i osetljivi su na dodir.

Unurašnji se nalaze dublje u rektumu.
Često nisu bolni i za njihovo postojanje može se saznati tek kad počnu da krvare. Ponekad mogu da izađu napolje pri naporu i tada su vrlo bolni. Hemoroidi se mogu prevenirati ishranom sa dosta vlakana koja pretvara stolicu od čvrste u meku i lakšu za eliminaciju.

Opstipacija
Tokom trudnoće je takođe česta opstipacija. Ona tipično raste tokom trudnoće aktivnošću progesterona koji relaksira glatke mišiće i pritiska na debelo crevo gravidnimuterusom. Mogu je pogoršati briga, strah, manjak fizičke aktivnosti. Opstipacija se karakteriše bolom u trbuhu ili neprijatnošću uzrokovanim neredovnim pražnjenjem tvrde stolice.
Javlja se kod polovine žena u nekom periodu trudnoće.

Vlakna smanjuju potrebu za insulinom kod trudnica sa diabetesom
Povećanje količine dijetnih vlakana može pomoći trudnicama koje boluju od diabetesa da kontrolišu potencijalno opasne fluktuacije u nivou šećera u krvi, pokazuju najnovija istraživanja. Trudnice dijabetičari koje konzumiraju više vlakana u drugom i trećemtrimestru koriste manje insulina, jer stabilizuju nivo šećera u krvi. Znajući da ishrana bogata vlaknima može smanjiti zahtev za insulinom, pacijenti mogu odrediti odgovarajuću dozu ako promene sadržaj vlakana u ishrani.

Hiperglikemija nastaje kad šećer u krvi poraste do nivoa kad može dugoročno dauzrokuje nervna oštećenja, bubrežne bolesti i slepilo. Kod trudnica hiperglikemija može izazvati pobačaj, prevremeni porođaj i malformacije ploda.
Dnevni unos vlakana za trudnice iznosi 30 grama.

Hrana je najbolji izvor dijetnih vlakana, jer obezbeđuje i rastvorna i nerastvorna. U situacijama kada nije moguće uneti dovoljne količine vlakana kroz hranu (jer bi toznačilo nekoliko kilograma svežeg voća dnevno) ovaj problem se može prevazi i korišćenjem dijetetskih preparata kao što je BioBalans.

Zdravi izvori vlakana: integralni pirinač, mekinje, integralni hleb, cerealije, voće i povrće, dijetetski proizvodi na bazi biljnih vlakana (BioBalans)Kako postići najbolje efekte?

- Uvodite vlakna u ishranu postepeno
Vaša creva lakše će prihvatiti ovakav pristup nego naglo uvođenje vlaknaste hrane. Suviše vlakana suviše naglo dovodi do gasova i nadutosti. Tokom nedelje povećavajte unos za 5g dnevno dok ne dostignete preporučenu količinu.

- Rasporedite doze u toku dana jer uzimanje prevelike doze odjednom može izazvati nadutost i gasove

- Pijte velike količine vode (8 - 10 čaša). Da bi vlakna postigla puno upijajuće dejstvo, potrebna je velika količina vode.
U suprotnom, umesto da preveniraju opstipaciju ona će je izazvati.

Preuzeto sa sajta - Biobalans

 

Multi-Adsense

BMI Calculator

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

bretteleben.de Google Ad Manager Modul

Pregnancy Calendar

Unesite datum poslednjeg ciklusa:
Copyright (C), 2008-2011 by VasGinekolog.rs