Urethritis non specifica
Napisao Administrator

Nespecifični uretritis označava svaku onu upalu uretre koja nije uzrokovana gonokokom, tj. N. gonorrhoeae. Uzroci se mogu podeliti u dve glavne grupe: infektivne i neinfektivne uzroke. Infekciju najčešće izazivaju hlamidije, mikoplazme, razne druge bakterije (npr. koli bakterije, streptokok), protozoa (npr. trihomonas), gljivice (npr. Candida albicans), virusi (herpes simpleks virus). Neinfektivni uzroci uretritisa mogu biti mehanički (npr. kateterizacija), medikamentozni, prehrana, fizikalni - prehlada. Najčešći simptom je iscedak iz uretre i obično se radi o jednoj kapi koja se pojavljuje ujutro. Subjektivne smetnje su obično slabo izražene.

Nespecifični uretritis uzrokovan hlamidijama

Polna zarazna bolest koju uzrokuju Clamydiae trachomatis, serotipovi D-K. Jedna je od najčešćih polnih zaraza. Smatra se da više od polovine nespecifičnih uretritisa ima podlogu u infekciji hlamidijama. Zaraza se prenosi isključivo polnim putem, uz vrlo visoku kontagioznost.Inkubacija je relativno kratka i traje otprilike 7-20 dana. Nakon perioda inkubacije javlja se sluzavi, ređe gnojni iscedak iz mokraćnok kanala. Nakon nekoliko dana iscedak nestaje i bez terapije. Kao komplikacija kod muškaraca može doći do patološkog suženja (strikture) mokraćnog kanala, epididymitis (upala pasemenika).Kod žena postoji opasnost širenja infekcije na druge delove urogenitalnog trakta, a komplikacije širenja infekcije mogu biti sterilitet ili vanmaternična trudnoća. Uzročnik bolesti se dokazuje mikroskopiranjem uzorka bojenog po Giemsi ili metodom korištenja monoklonskih antitela u fluorescentnom mikroskopu. Terapija su antibiotici - prvi lek izbora su tetraciklini, a u obzir dolaze eritromicin i azitromicin.

Nespecifični uretritis prouzrokovan mikoplazmama

Polna zarazna bolest koju uzrokuju mikoplazme. Klinička slika bolesti se uglavnom sastoji od isetka iz uretre koji je oskudan i belicast. Karakteristično je za taj iscedak da je bakteriološki negativan. Mikoplazme još mogu uzrokovati prostatitis, adneksitis, regionalni limfadenitis.

Nespecifični uretritis uzrokovan stafilokokom, streptokokom i koli bakterijom

Navedene bakterije uzrokuju uretritis, ali i prostatitis, epididimitis, pijelonefritis, cistitis. Dijagnoza se postavlja isključivanjem gonoreje, metodom bojenja po Gramu i dokazom uzročnika u kulturi. Terapija se provodi antibioticima.