Kako protiv PMS-a?
Napisao www.vasginekolog.rs

Prevencija PMS

Ne postoji prevencija PMS-a, ali kroz program edukacije žena, kao što je i čitanje ovog teksta, i simptomatsku terapiju, mnoge žene će olakšati svoje tegobe. Posvećenost zdravom načinu života, što uključuje fizičke vežbe, pravilan odmor i pravilnu ishranu pomoći će vam da lakše podnesete simptome PMS-a.

Terapija PMS

Lečenje PMS se bazira na simptomatskoj terapiji ( olakšavanje tegoba ) PMS:

Zdravstveno obrazovanje

Budite upoznati sa vašim problemom, potražite pomoć, vodite dnevnik, vremenom ćete znati šta vas očekuje u kom periodu ciklusa . Ukoliko su tegobe izražene trebaće vam pomoć lekara i medikamentozna terapija.

Ishrana

Promenite način ishrane, tako što ćete smanjiti unos kofeina, soli i belog šećera. Nekada je potrebno uključiti u ishranu Vitamin B6, vitamin E, kalcijum i magnezijum a preporučuje se dijeta sa visokim udelom ugljenih hidrata.Fizičke vežbe su obavezne i svaka žena ih prilagođava svojim navikama.

Lekovi

Koriste se nesteroidni antiinflamatorni lekovi kao što je Aspirin®, Brufen®, Naproxen® i sl. koji ublažavaju tegobe kao što su glavobolja, grčevi, osetljivost i napetost  grudi. Antidepresivi se propisuju kod ozbiljnih slučajeva depresije i anksioznosti. Hormonski oralni kontraceptivi ( “ anti-bebi pilule” ) mogu nekada ublažiti tegobe. Diuretici su  lekovi koji pomažu izbacivanje viška vode iz organizma putem bubrega  i treba ih propisivati u određenim slučajevima.Savetuje se i progesteronska terapija, zatim ulje od jagorčevine i vitamin B6.