Vaginalni probiotik GynOphilus®
Napisao Prof.dr Nemanja Milinčić

Normalno, vaginu naseljavaju mikroorganizmi koji se označavaju kao „vaginalna flora. Najzastupljeniji tip bakterija su lactobacilli. Ovi lactobacilli štite vaginalnu sredinu od genitalne infekcije održavanjem normalne kiselosti vagine. U nekim situacijamakao što su primena antibiotika, dijabetes, nepravilna intimna higijena, uska odeća, bazeni, itd. broj lactobacillusa se može smanjiti, dovodeći do disbalansa u vaginalnoj sredini. Tada je prisutan rizik od pojave infekcije. Najučestalije vaginalne infekcije nisu one koje se prenose seksualnim putem, već one koje nastaju prekomernim umnožavanjem bakterija i gljivica koje su normalno prisutne u vagini. U osnovi su to kandidijaza (mikoza) koju uzrokuje gljivica (Candida albicans i dr.) i bakterijska vaginoza, čiji je uzrok bakterija (Gardnerella vaginalis i dr.).

Standardnu terapiju gljivičnih infekcija čine antigljivični lekovi (primenjeni lokalno ili oralnim putem) i antibiotici u slučaju vaginoza.

Svake godine se npr. u Francuskoj potroši nekoliko miliona kutija ovih proizvoda. I dok je ovakva terapija efikasna u lečenju postojeće epizode infekcije, ona ne mora po pravilu da spreči ponovno javljanje infekcije, jer ovi vidovi lečenja sami po sebi narušavaju vaginalnu floru.

Vaginalne infekcije će se iz tog razloga verovatno ponovo javiti i procenjuje se da više od 5% žena koje su jednom imale gljivičnu infekciju, opet će je imati (i više od 4 puta za godinu dana), a da se rizik od ponovne pojave bakterijske vaginoze procenjuje kod 82% žena nakon 3 meseca.

Stoga jedini način da se spreči začarani krug ponovnog javljanja tegoba jeste održavanje i obnavljanje balansa vaginalne flore. To se može postići primenom vaginalnih probiotika kao što je GynOphilus®.

Probiotici (pro=za; bio=život) predstavljaju žive „mikroorganizme koji primenjeni u dovoljnim količinama ispoljavaju korisne efekte na zdravlje domaćina“. Probiotici se mogu uneti oralnim putem (npr. jogurt sadrži mlečne fermente kao što je Lactobacillus bulgaricus) ili se mogu aplikovati direktno u vaginu.

GynOphilus® su vaginalne kapsule koje sadrže liofiliziranu kulturu Lactobacillus Döderlein. Svaka kapsula sadrži preko 300 miliona bakterija. Ovaj soj je delotvoran jer: predstavlja prirodnog stanovnika vaginalne sredine, direktno deluje (pri vaginalnoj primeni), smanjuje kiselost (pH) vagine i zaustavlja rast mikroorganizama kao što su Candida i Gardnerella.

Vaginalni probiotik GynOphilus® se koristi zato što obnavlja vaginalnu floru, poboljšava vaginalni komfor i sprečavate infekcije.

Kada koristiti vaginalni probiotik GynOphilus®?

· Nakon primene antibiotika ili antigljivičnih lekova.

· Kada su prisutni simptomi vaginalnog diskomfora (pojačan vaginalni sekret, osećaj peckanja ili svraba).

· U slučaju učestalog javljanja gljivičnih ili bakterijskih infekcija.

Kako primenjivati vaginalni probiotik GynOphilus®?

· Kao nastavak antimikrobne terapije ili u isto vreme dok pijete antibiotike:

Ø 1 vaginalna kapsula ujutro i uveče tokom 7 dana

· Kod učestalih i/ili ponavljanih infekcija i kada postoje faktori koji mogu doprineti razvoju infekcije:

Ø 1 vaginalna kapsula dnevno tokom 14 dana

Ø 1 vaginalna kapsula dnevno tokom 7 dana, dva meseca uzastopno

Zašto je GynOphilus® idealan vaginalni probiotik?

GynOphilus® sadrži veoma stabilan soj Lactobacillus casei var. rhamnosus, Lcr35, poznat i kao Lactobacillus Döderlein. To znači da soj ne gubi na stabilnosti čak i kada se bočica drži otvorena, a može se držati na sobnoj temperaturi (do 25°C). GynOphilus® ne sadrži nikakvu dodatnu supstancu, niti hormon, pa ga mogu koristiti i adolescentkinje i trudnice. GynOphilus® se koristi lokalno (ne pije se) tj. deluje na mestu primene, u vagini. U obliku je kapsule što omogućava laku primenu bez opasnosti da se istopi u rukama pre primene (kao npr. tablete). GynOphilus® ima 14 kapsula, što omogućava optimalan broj dana za primenu. Veoma dobar odnos cene i broja dana terapije. GynOphilus® se primenjuje već nekoliko desetina godina širom sveta, takođe se konstantno ispituje (kroz kliničke studije) i proizvodi se u Francuskoj još od 1954. godine gde ima i sertifikat GMP (Dobra proizvođačka praksa).

GynOphilus®uz potpuno prirodne laktobacile („probiotike“) u svom sastavu i aplikovanjem direktno u vaginu doprinosi uspostavljanju ravnoteže vaginalne flore, vraća vaginalni komfor i smanjuje rizik od pojave infekcija.

Prof. Dr Nemanja Milinčić

Specijalista ginekologije i akušerstva