Lasersko uklanjanje kondiloma
Napisao Administrator

Lasersko uklanjanje kondiloma kao metoda se može uspešno koristiti za uništavanje kondiloma.

Laserska hirurgija koja za cilj ima uklanjanje polnih bradavica, može se uspešno izvesti u odgovarajućoj ustanovi (bila to poliklinika, specijalizovana ordinacija ili bolnica). Po potrebi, (u zavisnosti od broja i raširenosti kondiloma), koristi se lokalna ili opšta anestezija.

Kod žena, abnormalne promene na cerviksu, uzrokovane od strane HPV virusa, se tretiraju drugačije od kondiloma, koje takođe uzrokuju drugi tipovi HPV virusa. Vaš doktor vam može preporučiti izvesne hirurške metode, među ostalima i lasersku hirurgiju. U zavisnosti od lokacije i broja uklonjenih bradavica varira i vreme oporavka. Potpuno zalečenje rane nastupa kroz 2-4 nedelje od operacije.. Pacijenti se obavezno moraju obratiti doktoru, ako posle operacije iskuse:

Krvarenje koje traje duže od sedmice

Groznicu

Jake bolove

Pojava sekreta lošeg mirisa i neuobičajene žućkaste boje iz rane (koji može biti pokazatelj infekcije)

Treba naglasiti da je izbegavenje seksualnih odnosa neophodno, sve dok se rana ne zaleči u potpunosti

Zašto laser?

Lasersko uklanjanje kondiloma se radi kad:

Lečenje medicinskim preparatima omane, a neophodno je ukloniti kondilome.

Kondilomi su veoma rašireni, tj. pokrivaju veću površinu.

Kondilomi zahtevaju uklanjanje tokom trudnoće. Vaš doktor, koji prati vašu trudnoću, će vam naglasiti ukoliko kondilomi budu zahtevali otklanjanje u toku trudnoće.

Efikasnost uklanjanja kondiloma laserom

Statistike i analize uspešnosti, pokazuju da uklanjanje kondiloma laserom ima efekta kod 50% pacijenata koji se odluče za ovu metodu. Ali kondilomi se mogu vratiti nakon operacije.

Smatra se da lasersko uklanjanje kondiloma spada u sigurne metoda skidanja kondiloma u trudnoći.

Rizici

Operacija skidanja kondiloma laserom može prouzrokovati:

Bol, stvaranje otoka ili svrab

Sekreciju iz vagine ili penisa

Osetljivost na dodir u regiji koja je operisana

Odbacivanje mrtvog tkiva

Uriniranje u širokom, raspršenom mlazu, nakon operacije kondiloma u uretri. Ožiljci na penisu su mogući neželjeni efekat, koji može dovesti do problema sa erekcijom ili mokrenjem.

Ostajanje ožiljaka

Imati na umu

Često se praktikuje nakon što su ostali metodi omanuli. Laserska hirurgija je skuplja od drugih metoda.

Postoji zabrinutost da terapija laserom možda može povećati rizik od vraćanja kondiloma, uništavanjem lokalnog imuno sistema, što dozvoljava neaktivnom virusu da postane aktivan.

Ova vrsta tretmana zahteva specijalizovani trening i opremu. Jedan broj stručnjaka veruje da od veštine upravljanja laserom, zavisi i rezultat operacije. Ljudi koji razmatraju lasersku operaciju kao opciju, bi trebalo da se raspitaju o iskustvu spec. doktora koji će realizovati operaciju, kao i o uspešnosti.

Bradavice koje je teško tretirati treba srediti kombinovanjem još nekog metoda sa laserom, kao npr. fluorouracil. Polne bradavice se mogu tretirati sa fluorouracilom pre ili posle izvođenja operacije laserom.

Upotrebljen pre operacije, fluorouracil smanjuje veličinu i broj bradavica koje treba skinuti.

Posle operacije, upotreba fluorouracila može smanjiti verovatnoću vraćanja kondiloma.

Prednost laserske hirurgije je u tome što susedno tkivo, kao i tkiva u dubljim slojevima ostaju neoštećena operacijom.

Uklanjanje kondiloma bilo kojom metodom ne uklanja humani papilloma virus koji ih uzrokuje. Ovaj virus (HPV virus) ostaje u organizmu u neaktivnom stanju nakon što su kondilomi uklonjeni. Osoba i posle operacije može da širi infekciju. Kondomi mogu da smanje rizik od prenošenja infekcije, ali ne i da ga otklone u potpunosti.

Prednosti i efikasnost ovog metoda za uklanjanje kondiloma, moraju da se uporede sa ostalim metodama, a treba uzeti u obzir i moguće nus efekte, kao i cenu. Konsultujte doktora pre nego što donesete odluku koji metod za skidanje kondiloma ćete izabrati.

Izvor: www.polnebolesti.com