Rektokela
Napisao Administrator

Stvaranje rektokela je stanje spuštanja zadnjeg zida vagine praćeno spadom prednjeg zida rektuma.To stanje je posledica nezbrinutih rascepa posle komplikovanih porodjaja, praćeno raznim akušerskim intervencijama forcepsom, vakum ekstraktorom okrenutom i ekstrakcijom ploda.Takve intervencije izazivaju rascep na zidu vagine i mišića na karličnom dnu i stvara se ugodno mesto za nastanak cisto,-rekto,-uretro,-kele.

Klinička slika: rektokela se manifestuje u obliku poluloptastog ispupčenja zadnjeg zida vagine, udruženo sa spuštanjem rektuma.Kod rektokele postoji mala uska medjica, prisutno je staro ožiljno tkivo, posledica je nezbrinutih i loše saniranih rascepa.Vagina i rektum su u neposrednoj blizini i česte su i infekcije.Od pratećih simptoma su; vulvovaginitis, endocervicitis.

Menja se vaginalna flora usled infekcije i javlja se zatvor.

Dijagnoza:se postavlja na osnovu kliničkog pregleda i anamneze.Treba obratiti pažnju na traume, broj porodjaja težinu dece, interval izmedju porodjaja.Klinički pregled se sastoji sem ginekološkog pregleda na stolu koristi se i pregled u stojećem stavu.

Lečenje:može biti operativna ili neoperativna.

Neoperativna terapija je korišćenje pesara, izvodjenje Kegelovih vežbi koja ojačava muskulaturu pelvičnog dna.Korišćenja estrogena poboljšava tonus i vaskularizaciju.

Izvor: www.bolesnodete.com