Zapaljenje grlića
Napisao Administrator

Grlić materice je najvažnija linija odbrane od genitalnih infekcija. Kao i sa svakom odbranom i ovu treba čuvati, negovati, obnavljati, ulagati u nju, biti pažljiv i prema grliću i prema svome telukako se ne bi razvila genitalna infekcija. Najlakše je trošiti neštedimice svoje zdravlje, jer mislimo da nam je "Bogom dato" ili još gore da smo ga našli negde, i ne setiti se da o njemu brinemo. Koliko treba voditi računa o telesnoj i mentalnoj higijeni, toliko žena ima obavezu više da brine o svom reproduktivnom zdravlju. Greške koje se naprave često su nepopravljive. Zato slušaje i pazite svoje telo, svaki znak  ili simptom shvatite ozbiljno. Grlić materice ima svoje odbrambene snage, zna da se čuva od svega i svačega. Ukoliko ga nepromišljeno oštetite abortusom, traumatičnim porođajem, infekcijom, uz odsustvo redovnih kontrola, uvek će biti izvor novih tegoba i problema.

Cervikalni faktor bračnog steriliteta je zato vrlo čest, jer ukoliko grlić nije potpuno zdrav može biti prekinut niz koji vodi u oplodnju. Svaka upala ili intervencija nosi rizik oštećenja fine struktute cervikalnog kanala, koji je jako važna etapa u putu spermatozoida do jajne ćelije.

Nema zapaljenja grlića bez nezaštićenog seksulnog odnosa koji u sebi nosi rizik od infekcije. Obavezna je upotreba kondoma, ukoliko se ne radi o stalnom partneru.

Cervicitis - zapaljenje grlića najčešće nastaje ascendentnom ( uzlaznom ) infekcijom iz vagine. Izazivači su bakterije ili virusi. Simptomi koji se javljaju su klasični za upalne procese, pojačan sekret, erozija epitela grlića, bol u donjem delu trbuha i krstima, povišena telesna temperatura.

Dijagnoza se postavlja ginekološkim pregledom, uz anamnezu. Pregled se vrši pod spekulumom, uzima se bris cerviksa i vagine, uz kolposkopiju i citološki pregled.

Terapija mora da bude specifična, prema uzročniku, uz simptomatsku terapiju i adekvatni higijensko dijetetski režim života i ishrane.