Kako saopštiti simpatiji da imate polno prenosivu infekciju
Napisao Admin

Vaša polna bolest ne mora da znači kraj vašim izlascima niti kraj vašeg seksualnog života. Evo kako da se izborite sa tim.

Dakle, imate neku od polnih bolesti ili infekcija…šta sada? Za mnoge devojke i momke koji još uvek nisu našli stalnog partnera, polna infekcija može predstavljati veliku smetnju, koja stoji između njih i srodne duše koju pokušavaju da pronađu, a polna infekcija im to ne dozvoljava! Ali – ne mora da bude tako. Da, moraćete da kažete o čemu se radi, ali ne mora da znači da će ih to uplašiti i oterati. Evo kako to da uradite.

Imajte na umu da je moguće da ste inficirani iako nemate nikakve simptome bolesti, tako da ćemo dalje u članku pričati o polnim infekcijama, pošto su one sveobuhvatniji pojam.

Kada treba reći potencijalnom partneru (partnerki) da imate polnu infekciju

Možda najteži deo u vezi života sa polnom infekcijom kao što je herpes ili kondilomi je da bez obzira koliko vodite računa da upražnjavate siguran seks, uvek će postojati rizik da inficirate vašeg partnera. Iz tih razloga, ekspert i savetnik za emotivne odnose Dr Erika Gudstoun insistira da je iskrenost i otvorenost prema osobi sa kojom želite da delite vašu seksualnu intimu, jedini fer i pošten izbor koji možete da donesete.

Međutim, to može da bude varljiva i pomalo nezgodna situacija. Kada je reč o viđanju sa osobom koja vam se dopada, a vi imate polnu infekciju, način na koji ćete to saopštiti postaje svojevrstan čin balansiranja između sukobljenih prioriteta.

Sigurno nećete sebi učiniti bilo kakvu uslugu ako okačite oko vrata natpis sa vašom polnom infekcijom pre nego što ljudi uspeju da vas detaljnije upoznaju, kaže drugi stručnjak i trener za emotivne veze, Veronika Mone. A ako čekate previše dugo, vaš potencijalni partner se, kada sazna, može osećati obmanutim i izmanipulisanim.

Važno je da objavite vašu istinu o polnoj infekcije ranije. “Samo vodite računa da to ne bude jedan od prvih razgovora koji ćete imati .” upozorava Veronika. “Zapamtite, ne želite da kada saopštite to vašoj simpatiji, ona stekne utisak da je to najvažnija stvar koju može da sazna o vama, jer to zaista i nije slučaj. Ako mislite da je to najvažnije što osoba može da sazna o vama, onda morate da razmislite i promenite svoj stav.”

Vi ste osoba, koja ume da voli, oseća i da se raduje. Polna infekcija je samo jedan mali delić vaše realnosti. Pretpostavljam da se slažete.

Glavni princip, koji Mone preporučuje, je da informišete vašeg partnera pre bilo kakvih oralno-genitalnih seksualnih kontakata, a svakako pre genitalno-genitalnih seksualnih odnosa. Neke polne infekcije se mnogo teže prenose, tako da se možete ljubiti ili stimulisati genitalije bez rizika. Ali čak iako vi znate da je ljubljenje sigurno, vaš partner možda ne zna.

Zato, ako je vaš budući partner neiskusan ili nije informisan o polnoj infekciji,verovatno ćete morati da ga prilično edukujete, tako da je najbolje da iznesete ceo slučaj mnogo pre bilo kakvih intimnih kontakata, kaže Mone.

Ovo je najsigurnija opcija pod bilo kakvim okolnostima. Imajte na umu da iako ste vi sve vreme vodili računa da ne dođete u situaciju da prenesete svom partneru infekciju, vaš partner se i pored toga može osećati obmanuto. Koristite svoj sopstveni sud i greške i budite oprezni.

U svetu u kome postoje HIV/AIDS i ponovo oživljava sifilis, pomislili bi da ljudi znaju kako da podele istinu o tome da imaju polnu infekciju sa svojim potencijalnim ljubavnikom. Nažalost, mi to najčešće ne umemo. Teško je reći nekome da imate polnu infekciju, pogotovo ako ste zaista zaljubljeni u tu osobu. Ali je neodgovorno ne uraditi to.

1. Pripremite se i ohrabrite sebe pred razgovor

Poradite malo na svom stavu na vreme. “Ako osuđujete sebe zato što imate polnu infekciju, ispoljićete nesigurnost u sebe ili ćete se braniti i kada vas niko ne napada, ili i jedno i drugo.

Morate shvatiti da niste sami, niti jedini ko je u takvoj situaciji. Prema Centru za kontrolu i Prevenciju bolesti, svake godine samo u Americi ima 19 miliona novih slučajeva polnih infekcija. Želite li još šokirajućih statistika? Jedno od dvoje seksualno aktivnih mladih ljudi će dobiti neku od polno prenosivih bolesti pre nego što napune 25 godina, a većina neće ni znati da su inficirani.

Budite upoznati sa činjenicama o polnoj infekciji koju imate. Koji su simptomi? Kako se prenosi sa jedne osobe na drugu? Koje vrste terapije su vam na raspolaganju? Da li postoji lek? Ako ne postoji, da li postoje tehnike ili preparati koji mogu pomoći, smanjiti jačinu bolesti, učiniti simptome bezbolnijim ili neprimetnijim? Postoji li način da smanjite rizik da inficirate vašeg partnera ili buduće partnere? Poznavanje svih ovih činjenica će vas učiniti sigurnijim u sebe, a sposobnost da odgovorite na sva pitanja koja vam može postaviti vaš (budući) partner, će mnogo značiti u njegovom (ili njenom) ohrabrivanju.

Pre nego što partneru ispričate o polnoj infekciji, vežbajte. Probajte da zamislite da ste zamenili uloge i razmislite šta biste vi imali da kažete kada bi vas vaša simpatija obavestila da ima polnu infekciju, a razmislite i šta je to što biste voleli da čujete od nje(ga) tom prilikom. Ako je neophodno, zapišite kako vam se čini da bi trebalo da izgleda to što želite da saopštite i pročitajte mnogo puta, sve dok ne postanete opušteni u vezi sa načinom na koji ćete objasniti vašu situaciju.

2. Izaberite pravo vreme i mesto.

NEMOJTE inicirati razgovor o polnoj infekciji neposredno pre, ili usred bilo kakve seksualne aktivnosti. Čak iako je u pitanju potpuno bezazleno maženje sa partner(k)om, to nije vreme za iznošenje ove osetljive teme.

PRONAĐITE vreme koje će biti dobro za takav razgovor i za vas i za vašeg partnera ili partnerku. Za vas, najbolje vreme je kada ste opušteni, i nalazite se u pozitivnom i optimističnom raspoloženju. Za vašeg partnera, najbolje je izabrati vreme kada će biti prijemčiv za ozbiljniji razgovor.

PRONAĐITE mirno i tiho mesto, koje će biti odgovarajuće za razgovor ovakve prirode. Npr. kod vaše kuće kada ste tu samo vas dvoje, ili možda u usamljenom uglu u tihom kafeu.

3. Nastupite kao odrasla osoba.

Ostanite neutralni i pristupite ovoj temi kao da razgovarate o dijabetesu ili bolesti srca. Veronika Mone, stručnjak za emotivne veze kaže “Retko se stidimo kada pričamo o dijabetesu ili bolestima srca iako mogu upropastiti naše živote i živote naših voljenih osoba. Polne infekcije ne bi trebale da se razlikuju.”

DOZVOLITE partneru da odgovori. On (ili ona) može biti veoma ljut, indiferentan ili čak hladan. Samo dopustite vašoj simpatiji da jedno vreme sedi sa vestima koje ste joj upravo saopštili i nemojte očekivati najgoru reakciju.

Ohrabrite vašeg partnera da postavlja pitanja i potrudite se da ga ohrabrite sa svim činjenicama koje vam stoje na raspolaganju.

NEMOJTE biti iznenađeni ako je vaš partner zabrinut, postavlja čudna pitanja ili je na bilo koji način šokiran. Ako im se zaista dopadate, oni će želeti da im nova situacija bude potpuno jasna, što može dovesti do neobičnih reakcija.

4. Kako izaći na kraj sa negativnim reakcijama.

Nažalost, povremeno ćete morati da se suočite sa odbacivanjem. Evo šta da uradite kada vam partner kaže “Ne, hvala.”

BUDITE ponosni na sebe jer ste imali hrabrosti da kažete istinu. Emotivni odnosi su izgrađeni na iskrenosti i otvorenosti prema partneru, i zapamtite, “Vi ste iznutra ista osoba koja je postojala pre nego što je dobila polnu infekciju, a ta osoba ima svoje srce, um i telo” kaže seks/velnes trener Erik Amarant.

“Vi im ukazujete poštovanje time što im govorite istinu.” Ako se vaša simpatija odluči da ne želi da produži emotivni odnos sa vama nakon što je čula ono što ste imali da joj kažete, Amarant predlaže da ima se zahvalite što su vas saslušali i da im kažete „Doviđenja“.

NEMOJTE se braniti, biti ljuti, a nemojte biti ni ozlojeđeni, čak iako vas ispunjavaju te emocije. “Polna infekcija koju imate je činjenica sa kojom treba živeti i sa njom se treba suočiti kao odrasla osoba, dostojanstveno, a ne kao dete.”

Možda neće biti romantično razgovarati o potencijalno neprivlačnom delu vaše stvarnosti, ali to će svakako biti jedna od najvažnijih diskusija koje ćete voditi kao par. “Ljubav nije dovoljna da zaštitite vašeg partnera od polne infekcije i ovaj razgovor im dugujete, a dugujete ga i sebi, kao i vašem emotivnom odnosu, kako biste preduzeli sve neophodne mere da MOJA polna infekcija ne postane NAŠA polna infekcija,’” kaže Veronika Mone.

“Ono što JESTE romantično je biti iskren i pun ljubavi, kao i stavljanje sigurnosti i zdravlja vašeg partnera na prvo mesto.“

Vaš stav mora uvek biti da na prvom mestu zaštitite svakog od vaše polne infekcije, bez izuzetka. Čak i kada otkrijete ostalima vašu situaciju, imate odgovornost da budete glas razuma,” kaže Veronika Mone.

“Prihvatanje vaše infekcije od strane vašeg novog partnera može vam doneti veliko olakšanje, koje je do izvesne granice i opravdano, ali to ne treba da vas spreči da preduzmete neophodne mere opreza.”

Izvor: Yourtango.com