Ureaplazma infekcija
Napisao Administrator

Ureaplazma infekcija spada u urinarne infekcije, daje sliku uretritisa. Može da se radi o asimptomatskim infekcijama, gde je neznatno pojačan vaginalni sekret, ureaplazma se može dokazati iz brisa vagine, retko se nalazi u brisu grlića ili uretre.  Javljaju se razni simptomi, bolovi u donjem delu stomaka, pojačan vaginalni sekret, bol prilikom polnog odnosa, temperatura, mučnina, nepravilno krvarenje, smetnje prilikom mokrenja (učestalo mokrenje, pečenje).

Može se reći da je kod žena patogenija Mycoplasma hominis, dok kod muškaraca više problema izaziva Ureaplasma urealyticum. Nakon infekcije kod muškog pola se javlja pojačan nagomilan sekret, žute boje ili serozna sluzava sekrecija iz uretre, gnojni iscedak iz penisa sa crvenilom.

Dijagnoza se postavlja na osnovu izolacije uzročnika, bris i antibiogram.

Lečenje - lek izbora je tetraciklin (Doxycyclin) kroz 14 dana ili Eritromycin.Seksualna apstinencija za vreme lečenja, jer inače postoji rizik od reinfekcije.

Za seksualnu aktivnu osobu sasvim sigurna metoda ne postoji jer čim se narušava PH vagine-bakterijska ravnoteža, može dovesti do genitalne infekcije. Zato je važno izbegavati parfimisane sapune, šampone, tampone odnosno hemijske iritanse. Koristiti za intimnu negu neutralnu kozmetiku.