Ginekologija
Sarkom uterusa
Napisao Admin

Sarkom_matericeKao i kod drugih maligniteta tačan uzrok je nepoznat. Rizičnim faktorima se smatraju gojaznost, hipertenzija, dijabetes.
Klasifikacija sarkoma uterusa
-Leiomyosarkom
-Mešoviti mezodermalni sarkom
-Sarkom poreklom iz endometralne strome
-Ostali sarkomi: maligni tumori krvnih sudova materice, limfo- i retikulosarkomi, kao i neklasifikovani sarkomi.
Sasvim suprotno od karcinoma endometrijuma, sarkom uterusa se odlikuje gotovo asimptomatskom ranom fazom. Najčešće se slučajno otkriva. U kliničke simptome ubrajaju se brzi rast materice i vrlo retke anomalije krvarenja (abnormalno krvarenje), bol, anemija, kao i bolovi u donjem delu trbuha.
Recidivi sarkoma su relativno česti (50%) i najveći broj recidiva javlja se van male karlice (intra-, odnosno ekstraabdominalno), često uz plućne metastaze hematogenim putem.

HIV - AIDS - SIDA
Napisao Admin

Aids, (Sida) je ozbiljna bolest imunog sistema, sa često fatalnim ishodom. Uzrokuje je HIV virus. Bitno je naglasiti da HIV i AIDS nisu isto. Osoba koja ima HIV, ne mora da ima i AIDS. Ali zato, osoba koja ima AIDS, tj. sidu, mora da ima i HIV.

HIV, humani imunodeficijentni virus ili virus humane imunodeficijencije, je virus koji napada CD4 protein na površini limfocita, koji su zaduženi za odbranu organizma. Na ovaj način, oslabljuje imunitet organizma i stvara mogućnost da se razvije bolest Sida tj. Aids. Kako se prenosi HIV? HIV infekcija se prenosi razmenom telesnih tečnosti kao što su krv ili sperma. Ljudi koji nisu zaštićeni (kondomom!) prilikom seksualnog odnosa ili koriste zajednčku iglu prilikom ušpricavanja bilo čega u organizam, imaju najveće šanse da se zaraze. Tečnosti kao što su suze, mokraća (urin) ili pljuvačka takođe sadrže virus, ali u mnogo manjim količinama i teško se prenosi putem njih, ali treba biti obazriv. HIV AIDS je ekstremno opasna bolest i svi koji su često seksualno aktivni, a ne koriste kondom, ili su koristili istu iglu za injekciju sa nekim iz bilo kog razloga – trebaju da se testiraju.

Sifilis
Napisao Admin

Sifilis je polno prenosiva bolest, koja ako se ne leči, može izazvati opasna oštećenja nervnog sistema, srca ili mozga i na kraju čak dovesti do smrti. Na sreću, danas postoje lekovi uz pomoć kojih se sifilis uspešno odstranjuje. Sifilis uzrokuje bakterija sifilisa Treponema pallidum. Prenošenje bakterije sifilisa se uglavnom dešava tokom vaginalnog, analnog ili oralnog seksa. Bakterija sifilisa se najčešće prenosi sa osobe na osobu direktnim kontaktom sa: Otvorenom ranom (šankr, šangir) koja se pojavljuje za vreme prvog stadijuma sifilisa ; Mukozoidnih membrana ili drugih rana tokom drugog (sekundarnog) stadijuma sifilisa i ponekad tokom latentne faze ; Šankr, tj. otvorene rane se uglavnom javljaju na spoljnim genitalijama, vagini, anusu ili rektumu. Rane se takođe pojavljuju na usnama i u okolini usta. Bakterija najčešće ulazi u telo preko mukozoidnih membrana, obično u oblasti oko genitalija i urinarnog sistema ;U retkim slučajevima, sifilis ulazi u telo preko posekotina i ogrebotina na koži, ili preko vlažnih poljubaca, u slučaju da inficirana osoba ima ranu na usnama ili ustima.

Urinarne infekcije
Napisao Admin

Kada kažemo urinarne infekcije misli se na bakterijske infekcije urinarnog trakta koji sačinjavaju: uretra, ureteri, bešika i bubrezi. Veoma su česta pojava i ne spadaju u polne bolesti, ali polno prenosive bolesti predstavljaju bitan faktor u razvijanju i prenošenju infekcije. Ovde ih detaljno analiziramo. Urinarne infekcije se još nazivaju i infekcije mokraćnih puteva i infekcije urinarnog trakta. Kao što ime kaže, u pitanju je infekcija koju izaziva bakterija u urinarnom traktu. Svi delovi sistema za mokrenje mogu biti pogođeni infekcijom, ali su ipak najčešće inficirani bešika i uretra.

U infekcije urinarnog trakta spadaju: uretritis ; upala bešike (cistitis) ; upala bubrega (pijelonefritis)

Odmah da razjasnimo, uretra je mokraćni kanal koji sprovodi urin od bešike napolje, izvan ljudskog tela, a ureteri su mokraćni kanali koji sprovode urin od bubrega do bešike. Generalno, do urinarne infekcije dolazi nakon što bakterija uđe kroz uretru i počne da se razmnožava u bešiki, nakon čega urin (mokraća) postaje inficiran. Kada nema infekcije, urin je sterilan i u njemu nema bakterija.

Hepatitis C
Napisao Admin

Hepatitis C spada u grupu infektivnih bolesti i pogađa jetru. Ovde ga detaljno objašnjavamo jer se može preneti i putem polnog odnosa, iako je to manje verovatna opcija. Uzrokuje ga HCV virus. Akutni Hepatitis C se odnosi na prvih 6 meseci infekcije HCV virusom, dok se hronični hepatitis, odnosi na slučaj kada virus preživi u ljudskom organizmu duže od 6 meseci. Virus može biti miran u organizmu decenijama, bez ikakvih vidljivih fizičkih simptoma. Statistike kažu da širom sveta postoji mnogo varijacija virusa Hepatitisa, kojima je zaraženo preko 3% svetskog stanovništva, većina bez svesnog znanja o tome. Od toga, procene su da je između 150 i 200 miliona svetske populacije zaraženo baš virusom Hepatitisa C (HCV virusom). Kako se prenosi Hepatitis C? Hepatitis C se prenosi jedino putem krvi. Dakle, u kontakt sa inficiranom krvlju druge osobe se može doći:

Korišćenje istih igala (u rizičnu grupu spadaju korisnici opojnih droga, osobe koje su primale transfuziju krvi pre 1994. godine, osobe na kontinuiranoj dijalizi, osobe sa tetovažom i drugim vidovima ulepšavanja tela)

Rođenjem (od strane HCV inficirane majke)

Retko i polnim odnosom (najčešće ukoliko je partner zaražen i još nekom polnom bolešću, kao npr. SIDA, što čini krvni kontakt verovatnijim)

<< Početak < Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sledeća > Kraj >>

Strana 1 od 15