Lečenje seksualnih problema vezanih za starenje i menopauzu
Napisao www.vasginekolog.rs

Ženska seksualna želja često se smanjuje sa godinama, ponekad zbog banalnog uzroka kao što je nedostatak partnera, mada ona pokazuje seksualno interesovanje i uz seksualnu stimulaciju doživi seksualno zadovoljstvo. Hormonsi status starijih žena smanjuje seksualnu funkciju, jer tokom i nakon menopause nivo estrogena, progesterone i testosterone opada
• Vaginalni lubrifikanti uz hormonske lekove i čuveni K-Y žele.
• Vaginalna estrogen terapija kojom se smanjuje suvoća, iritacija vagine i pojava krvarenja vagine. Estrogenske kreme i vaginalete se mogu koristiti u kontinuitetu ili dva puta nedeljno, što je često dovoljno.
• Hormonska supstitucijalna terapija (HST) ima sistemske efekte na žensko telo i terapija ima opravdanja kod izraženih simptoma perimenopauze. HST zahteva stalni oprez i procenu koristi i štete od estrogenskog dejstva leka, koji se uzima kao tableta, vaginaleta ili transdermalno kao flaster. Estrogenska terapija povoljno utiče na seksualno zadovoljstvo, uzbuđenje i uživanje uz mogućnost postizanja orgazma. Međutim ukoliko se ne uzimaju progestini, već samo estrogen, ovaj hormone može biti uzrok carcinoma endometrijuma.